dilluns, de juny 14, 2010

San Francisco

Després d'un any currant com una loca, ja era hora que arribessin les vacances!!!!!!! I la primera parada d'aquest mes de locos ha estat San Francisco, en la costa oest del país. Fa ja 5 dies que estem per aquí i l'experiència està sent inolvidable. Fins i tot em començo a plantejar el buscar-me alguna cosa i quedar-me a viure per aquí...

Però millor comencem pel principi. El primer dia no vam fer gaire cosa, la veritat, perquè ens vam passar gairebé tot el dia de viatge. El vol va arribar a Los Angeles perquè ens sortia millor de preu, i d'allí vam llogar un cotxe i vam posar rumbo a San Francisco, ja que haviem quedat en una xica americana que se'ns uniria a l'aventura durant el cap de setmana. Lo millor del viatge de gairebé 7 hores va ser, sens dubte, el lloc on vam parar a menjar. Era un xiringito típic de platja però a l'americana, és a dir, 3 o 4 vegades més gran que un xiringuito espanyol. El menjar no era res de l'altre món, però desde la terrasseta on estàvem podiem veure l'oceà Pacífic i a tots els surferos, tot molt rotllo Vigilantes de la Playa!! I la platja que teniem en frente era Malibú Beach!

Divendres, dissabte i dumenge vam estar voltant per la ciutat, on hi ha una Scenic Drive (ruta panoràmica) senyalitzada de 49 milles que pots fer en cotxe i sense cap problema. Així que vam establir el punt de sortida al Golden Gate Bridge i d'allí vam anar fent. El pont, per cert, és espectacular i, si el creues, tens unes vistes inmillorables de l'skyline de San Francisco. No vam poder evitar cantar la cançó de Padres Forzosos mentre creuàvem cap a l'altra banda, of course. Durant el cap de setmana també vam aprofitar per veure Chinatown, el barri italià, el barri mexicà, el districte financer on hi ha tots els rascacels i la zona del port, on vam decidir agafar un catamaran que ens va portar per la bahía, per baix del Golden Gate Bridge i pels voltants d'Alcatraz. El viatge en catamaran va estar molt bé, encara que ens vam pelar de fred!! Tant que al final vaig acabar comprant-me una d'estes sudaderes per a turistes que posa San Francisco en lletres ben grans al davant. Durant la volta en barco, vam conèixer a 3 guatemaltecos, un dels quals vivia a San Francisco, i vam acabar anant a sopar amb ells. La cosa al final ens va sortir bé i tot perquè d'un compte de 240 dólars, només vam haver-ne de pagar 40!! Els altres 200 els van acabar pagant ells. Dissabte mentre estàvem al mirador de Twin Peaks, d'on es veu tota la ciutat, vam conèixer uns xics de Vic qu eestàvem de viatge i que ens van donar alguns consells per quan anessim a Las Vegas.

Demà ja marxem de la ciutat i, en resum, puc dir que San Francisco és la ciutat més europea dels EUA, al menys de moment. El clima és super agradable (fa calor durant el dia i fresqueta a la nit), la gent és molt més oberta que a Illinois i és més fàcil poder parlar amb algú i fer amistat. També ara entenc perquè es considera la segona ciutat més empinada del món, i és que està construida damunt de colines. Si vas conduint pel centre, hi ha carrers on comences a pujar costa i no pots veure el que hi ha a l'altre costat fins que no arribes dalt de tot!!! Sembla com si anessis per una muntanya russa!

Conlusió: Si teniu pensat venir de viatge als EUA, no dubteu en passar-vos per San Francisco. Us encantarà!!! Per cert, avui em anat a una zona que queda a 1 hora de la ciutat i que es diu Napa Valley. Està rodejada de vinyes i bodegues, així que ens em passat el dia anant de bodega en bodega i fent cata de vins californians. Però això ja us ho explicaré més en detall la pròxima vegada.